Kandidaten

Lijsttrekker Frank Seutens is trots op een sterke lijst. “Na maanden van hard werken, vele contacten en huisbezoeken is onze lijst in een definitieve plooi gevallen. We kunnen de Peltse kiezer een gezonde mix voorleggen. Met een gemiddelde leeftijd van 42 jaar is het een jonge lijst.”

Zeven uittredende mandatarissen zorgen voor de politieke ervaring. Opvallend zijn ook de negen jongeren die er spontaan voor kiezen om zich te engageren voor onze gemeente. Zij staan voor een echte verandering van besturen en politiek voeren: open, eerlijk en met aandacht voor de noden in Pelt. Gezien hun jonge leeftijd zullen ze het jeugdbeleid nauw opvolgen.

Ook de N-VA vrouwen leggen hun accenten in het volgende beleid. Vanuit hun leefwereld als studente, zelfstandige, (groot)moeder zijn ze uiteraard zeer betrokken bij het welzijn en veiligheid van onze kinderen.

Onze vier ondernemers staan voor een beleid dat handelaars en zelfstandigen ondersteunt. Zij willen zich actief inzetten om samen te werken met scholen.

Onze zes senioren willen meewerken aan een zorgzaam Pelt waar niemand door de mazen van het net valt. Actief optreden tegen vereenzaming en armoede en een beleid voeren waar levenslang thuis wonen mogelijk wordt.

“Al onze kandidaten willen zich inzetten voor het vrijwaren van onze eigenheid waarbij de verschillende dorpskernen hun rol blijven spelen. Een veilig en proper Pelt, waarbij er sensibiliserend maar ook krachtdadig wordt opgetreden, is een bezorgdheid van al onze N-VA kandidaten”, zegt lijsttrekker Seutens. Ook de zorg voor milieu en natuur zal in de toekomst nog meer op de politieke agenda staan.

Onze kandidaten staan voor een gezond financieel beleid. De fusie moet ook ten goede komen aan onze burgers. De N-VA gaat voor de meest voordelige belastingen voor burgers en bedrijven van de beide gemeenten. Verantwoord omgaan met belastinggeld en minder prestigeprojecten moeten het mogelijk maken om deze doelstelling te realiseren. De N-VA wil een daadkrachtig bestuur met minder maar meer gemotiveerde schepenen.

Gemeenteraad

Frank Seutens