N-VA Pelt vraagt duidelijk overzicht van werken in het straatbeeld.

Op 18 januari 2021

Als partij tussen de mensen krijgen we regelmatig vragen over allerhande werken die in de gemeente uitgevoerd worden. Peltenaren die last hebben van geluidshinder, vragen hebben bij verkeersomleidingen of die gewoon gezond nieuwsgierig zijn. We proberen steeds een correct antwoord te geven op deze vragen maar beschikken als oppositiepartij niet steeds over alle informatie. We vragen het schepencollege dan ook om op de gemeentelijke website een duidelijk overzicht te voorzien van alle werken die in Pelt worden uitgevoerd, zowel door de gemeente als door gewestelijke of nationale diensten.  Het zou zelfs mogelijk moeten zijn om voor privébedrijven een digitaal formulier te voorzien om opvallende werken te melden. Wat ons betreft valt een dergelijk overzicht niet alleen onder de communicatieplicht van het gemeentelijk bestuur, het lijkt ons vanzelfsprekend dat mensen duidelijk, laagdrempelig en overzichtelijk geïnformeerd worden over openbare werken in hun omgeving. Onze Mandatarissen zullen dit voortsel aan het schepencollege overmaken.