Leden N-VA Pelt sturen kaarten naar Catalaanse gevangenen.

Op 2 januari 2021

N-VA Pelt heeft de afgelopen feestdagen gebruikt om zich solidair te tonen met de Catalaanse politici die nu al meer dan drie jaar achter de tralies zitten omdat ze politiek voor een onafhankelijk Catalonië opkomen. De Peltse afdeling riep haar leden op om in deze feestperiode even de tijd te nemen om een kaart met een boodschap van solidariteit aan één van de gevangenen te schrijven. Uiteindelijk werden meer dan dertig kaarten verzameld die op nieuwjaarsdag door voorzitter Sunila Vangerven gepost werden.

We hebben dit jaar door Corona ondervonden hoe groot het gemis is wanneer we de feestdagen zonder familie te moeten vieren. De negen politieke gevangenen in Catalonië vieren al drie jaar Kerstmis en Nieuwjaar in de cel. We hopen dat onze kaarten deel uitmaken van een overvloed aan kaarten uit heel Europa en dat we op deze manier niet alleen hen, maar ook de Europese politiek, tonen dat we solidair zijn en zullen blijven ijveren voor hun vrijlating.