Franciscushof maakt zich klaar voor zomervakantie in eigen land

Op 11 mei 2020

Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir voorziet via Toerisme Vlaanderen €42160 subsidies voor het Franciscushof te Sint-Huibrechts-Lille.  “Als onze toeristische ondernemers zelfs in deze moeilijke tijden blijven investeren in hun logies geven we graag een stevige duw in de rug. Zo versterken we het logiesaanbod in Pelt en bereiden we ons voor op de herstart van de toeristische sector in eigen land”, de minister.

Ook in deze financieel onzekere tijden blijven vele uitbaters van logies investeren in hun verblijf. Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir wil Vlaanderen klaarstomen voor een vakantie in eigen land en geeft Het Franciscushof in Pelt daarom €42160 euro subsidies om hun verblijf een upgrade te geven. Op die manier kunnen de uitbaters extra inzetten op kind- en familievriendelijke voorzieningen.

Frank Seutens fractieleider van N-VA Pelt is zeer tevreden met de steun vanuit Vlaanderen. “We zijn heel blij dat er ook Vlaamse middelen naar Pelt komen. Onze gemeente zal deze zomer door zijn toeristische troeven als Bosland en het Hageven veel bezoekers mogen ontvangen. Door deze subsidies voor het Fransiscushof krijgen toeristen een nog ruimere keuze aan accomodaties.”