Eindejaarswens van onze voorzitter

Op 24 december 2020

Beste Peltenaren

2020 was een jaar dat we nooit meer zullen vergeten.

Het was het  jaar waarin een historisch regeerakkoord tussen de N-VA en de PS werd gesaboteerd om de grootste partij van Vlaanderen uit de regering te houden.

Belangrijker, 2020 was het jaar van covid-19, een virus dat ons leven ingrijpend veranderd heeft. Iedereen kent wel iemand die met deze vreselijke ziekte te maken heeft gehad. Een goede gezondheid voor u en uw familie is daarom ook het voornaamste wat we u voor het nieuwe jaar toewensen.

Toch laat 2020 ons niet enkel slechte herinneringen. Het was immers ook het jaar waarin  we ons met zijn allen hebben ontfermd over onze naasten, of dat nu onze familie was, de buren of onze vrienden, de solidariteit was enorm. Onze dank aan de cruciale sectoren is dan ook groot, in de eerste plaats zijn we de hulpverleners dankbaar, maar we denken ook aan het personeel in onze zorgcentra en rusthuizen, de mensen in de grootwarenhuizen, het onderhoudspersoneel, politie en brandweer, ... iedereen die in dit crisisjaar het beste van zichzelf gaf om er voor de ander te zijn.

Ondanks de crisis stond de politiek in Pelt niet stil. Onze fractie heeft zich het afgelopen jaar ingespannen om de aandacht te vestigen op verschillende problemen waar de gemeente te passief bleef. We denken dan aan de toename van straatcrimininaliteit, de tuin van Spaas in Sint-Huibrechts-Lille en recent de nieuwe verkaveling op het Lindel. We zullen deze dossiers blijven opvolgen in 2021. Zoals steeds zullen we ons daarbij kritisch maar constructief opstellen.

We wensen u en uw familie zeer fijne feestdagen en een gelukkig 2021. We hopen dat we met zijn allen kunnen genieten van deze tijd van het jaar, ook al zullen het door de omstandigheden waarschijnlijk niet de traditionele feesten zijn. We kijken samen met u uit naar een beter 2021.

Beste wensen,

Sunila Vangerven