Wafels voor de Warmste Week

Op 20 november 2019

Langzaam maar zeker naderen we het einde van het jaar en komen de feestdagen weer in zicht. Al meerdere jaren staan de weken in aanloop naar Kerstmis in het teken van de actie 'De Warmste Week'. Een solidariteitsactie georganiseerd door Studio Brussel waarin iedereen uitgenodigd wordt om voor een zelfgekozen goed doel geld in te zamelen. Het is een uitnodiging waar wij als afdeling ook graag op ingaan.

De volgende weken zullen leden van onze afdeling en onze jongerenafdeling wafels verkopen om zo geld in te zamelen voor vzw Kietelt. Deze organisatie geeft verjaardagsdozen aan kinderen uit kansarme gezinnen. Op hun website leggen ze uit:

Jarig zijn is een feestje! Je krijgt cadeautjes, trakteert je klas en vriendjes komen taart eten en spelletjes doen. Tenminste, dat is de bedoeling. Helaas zijn er in Vlaanderen ±140.000 kinderen die sociaal worden buitengesloten omdat ze opgroeien in armoede. Dat betekent: geen schooluitstappen, geen sport en …. geen leuke verjaardag. En voor deze kinderen is er vzw Kietelt. Want ieder kind verdient een verjaardag.

Voor dit prachtige initiatief willen we ons deze eindejaarsperiode met veel enthousiasme inzetten.

Onze actie is geregistreerd bij 'de Warmste Week'. U vindt de link hier.

Een pak van vijf wafels kost 3,5euro. U kan wafels bekomen bij al onze leden. We zullen ook op verschillende (kerst)markten aanwezig zijn. Alvast bedankt voor uw steun.